Friday, September 30

steiner propaganda

tegnap volt szeptember 29. ami az antropozofikus naptarban michalmas unnepe. ami kerem nem mas mint szent mihaly aki sarkanyokkal kuzdott meg az igazert es a joert. de az ajtatatossagot felreteve, ezzel a nappal unneplik meg az ossz kezdetet, igy a napfordulo utan kozvetlenul, ez az aratas unnepe amikor megemlekeznek es megunneplik a foldeket, egy kis kozos vidam tok es egyeb zoldsegvadaszattal a kertekben. oltart epitenek a legszebb zoldsegekbol, papirsarkanyt epitenek a gyerekek (is) es kozosen reptetik, es egy egesz heten at mindenfele mulatsaggal eltetik az oszt. de nem is errol az aspektusarol akartam beszamolni a michalmas-nak, hanem mint minden antropozofikus unnep ez is nagyon sokretu, es termeszetesen van egy emberi, vagy monnyam inkabb ugy belso jelentossege is. ebben az idoszakba amikor a nappalok egyre rovidebbek lesznek, es eluralkodni keszul a kulvilagon a soteteseg, mindenkinek a feladata, hogy sajat magaban (mint mihaly) megkuzdjon a sotetseggel, megtalalja a belso fenyt es egeszen tavaszig ebbol taplalkozzek. ez a sajatmagunk fele fordulas idoszaka, amikor onvizsgalatot tart az ember, visszahuzodik a kulvilagtol. lelassul az elet, jelentektelenebbe valnak a korulottunk levo tortenesek. es ha magaval bekessegben van az ember akkor a belso feny segit atveszelni az elottunk allo zordon idoszakot...
kulonosen esztire gongoltam tegnap, mert hat elotte meg nagyobb a probatetel. juco, kerem ignoralja soraimat, hiszen maga rohan vissza a tavaszba!
es meg mielott megkerdezik, igen nagyon-nagyon de nagyon honvagyam van...

11 comments:

althea said...

húúú, antropopi post, jeee, rudi bizti örül a sírjában.

althea said...

és megünnepeltétek mihályt némi befeléfordulással?

Salamonz said...

ezek komoly dolgok kerem!!!!

althea said...

hát perszehogy komolyan kérdeztem!

kippi_skip said...

én most tökre megijedtem, eddig nem is tudatosult, hogy milyen depis idő előtt állunk. de akkor most pontosan hogyan is csináljam a fény magambaszívását?

iszting said...

o, nekem tok jo volt olvasni ezt a postot, egesz komolyan mondom. mindig visszaolvasom majd, ha keseregnek. takk! nincs olyan nagy tarsasagi elet, ahogy latszik, de errol majd sajatomon terhelnem az olvasokat.
"honvagy"=magyaro.ra vagysz, v iroorszagba, bejco? csak azert zavarodtam meg, mert az iment azt irtad, h ha rajtad mulik, semmikepp nem jottok haza karira.

Salamonz said...

hat irbe kerem, oda hat!

iszting said...

steinerhez meg: ma tanuja voltam a bevasarlokozpontban, ahogy egy kerekes szekben ulo -nem tudom pontosan milyen, mert sokan korulvettek- ember rohamszerut kapott. rogton ratok meg monicara meg a sok mas emberetekre gondoltam. szornyu volt hallgatni, mert olyan volt a hangja, mintha nagyon felne -vszinuleg igy is volt. nem tom, h csak az atlag bevasarlokozpontos tolongas remitette meg, vagy az, h lanyok ingyenchipset osztogattak pont a kozeleben es amiatt meg nagyobb volt a tolongas. nem tom, ezt miert irom le,-nem lesz semmi konkluzio- csak egy elmeny es meg ti vagytok a legilletekesebbek, akikkel megoszthatom.
adjoe

Virtualista said...

Tényleg ez a befelé fordulás nagyon benne van az őszben, ezt eddig észre se vettem. Nekem ez pozitív és tök, jó hogy mr steiner így megjelölte ezt az időszakot.
Kippi, lehet kapni a philipsnél napfényt utánzó fényt adó lámpát, kb. úgy néz ki, mint egy nagy szikla, és a szüleimnek vettünk egyet tavaly karira, és imádják, még az esős nyári napokon is bekapcsolták.

kippi_skip said...

hű ezt most igy eleg nehez elképzelni, de kosz a tippet, amugy nyaron sincs tul sok napfeny a lakasomban. egyébként jobban meggondolva nincs nekem semmi bajom az ősszel, sőt ahogy azt egyszer Jucóval megállapítottuk, mindkettőnknek a nyár a legdepisebb évszak, hasonló frusztrációink vannak. ja és a napsütéshez semmi köze az egésznek.

iszting said...

sztem en ott voltam annal a beszelgetesnel, k, nem gabo lakasaban tortent veletlenul?:-)
a nok es a nyar, trallalla.